Veiliger fietsen aan de Lijzijde
Wethouder Philip Broeksma onthulde op maandag 2 maart het projectbord voor de herinrichting van de Lijzijde.
Op het deel tussen de Loopplank en Kajuit gaat de maximumsnelheid naar 30 km/uur. De weg wordt smaller en er komen verhoogde oversteekplaatsen. Dit helpt om het verkeer af te remmen. Het wordt voor iedereen dus veel prettiger en veiliger om er te lopen en te fietsen.
In Groningen wordt 30 km/uur de norm binnen de bebouwde kom. Langzaam rijden verkeer zorgt voor meer overzicht en het beperkt het ontstaan van ongelukken. Door de straat anders in te richten komt er meer ruimte voor groen, spelen, ontmoeten, wandelen en fietsen. Zo wordt de straat weer echt van de buurt.